23948sdkhjf

Aalborg-drenge fra 'Løvens Hule' runder 200 mio. kr. i omsætning

Det danske herretøjsfirma Shaping New Tomorrow, der blev landskendt over natten efter sin deltagelse i tv-programmet Løvens Hule, fortsætter sin imponerende vækst.

I et år præget af corona og store investeringer i bl.a. nye butikker og flere medarbejdere lykkedes det Shaping New Tomorrow at fordoble salget og samtidig øge indtjeningen til rekordhøjder.

Det viser et nyt årsregnskab for perioden 1. oktober 2019 til 30. september 2020.

Shaping New Tomorrow, der har hovedsæde i Aalborg, omsatte for 200 mio. kr. og lavede et resultat før skat på 30,6 mio. kr.

- Det har krævet blod og sved at holde den ønskede fremdrift i et historisk uforudsigeligt år, hvor vi faktisk overgår de forventninger, vi før har meldt ud, siger adm. direktør Kasper Ulrich.

Kunderne kommer igen

Shaping New Tomorrow er født online, men udbygger gradvist forretningen med flagskibsbutikker i større byer. Sidste år åbnede endnu en ny fysisk butik i både Aalborg og Odense.

På trods af corona-nedlukningen i foråret 2020 bidrog butikkerne positivt til væksten og stod for en tredjedel af selskabets samlede omsætning.

Set på tværs af det danske, tyske, østrigske, svenske og hollandske marked voksede onlinesalget med over 100 pct. I Tyskland alene blev omsætningen femdoblet.

- Vores data viser den klare tendens, at når først kunderne har prøvet vores tøj, er der stor sandsynlighed for, at de vender tilbage og køber igen og igen. Det ser vi både i vores butikker og online. På den måde har vi skabt en virkelig solid business case i Danmark, hvor vores heftige investeringer i markedsføring bærer frugt, siger udviklingsdirektør Christoffer Bak.

Tv-optræden ændrede alt

Det var de tre barndomsvenner Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann, som i 2015 stiftede Shaping New Tomorrow. Drømmen var at lave pænt tøj, som er behageligt at gå i.

Da de tre iværksættere i 2018 medvirkede i tv-programmet Løvens Hule – og fik en investering fra Jesper Buch og Birgit Aaby – kom det til at ændre deres liv.

I dag er den nordjyske trio blevet millionærer på deres tøjfirma, hvis mål er at blive et stort, internationalt anerkendt tøjbrand.

Shaping New Tomorrow beskæftiger nu over 80 ansatte. En stor del af den fremadrettede vækst skal komme fra udlandet, bl.a. Tyskland, hvor selskabet har åbnet sin første fysiske butik og snart indvier sit europæiske hovedkontor.

- Selv om en del strategiske initiativer er blevet skubbet, har vi alligevel holdt fast i at eksekvere videre på vores vækststrategi, siger adm. direktør Kasper Ulrich.

300 mio. kr. i sigte

Direktørens tro på fysisk retail er trods corona usvækket.

- Sammensmeltningen af vores offline og online kanaler er en helt essentiel del af vores strategi, siger han.

For regnskabsåret 2020/21 regner Shaping New Tomorrow med fortsat høj vækst i omsætningen og et solidt overskud. Også selvom der igen skal investeres.

- I det regnskabsår, vi allerede er godt inde i, sigter vi mod at runde 300 mio. kr. i omsætning. Igen med forventet stærk fremgang i vores internationale salg. Selv om vi igen i år investerer tocifrede millionbeløb i bl.a. nye markeder og i at udbygge og styrke organisationen, forventer jeg et flot resultat, siger Kasper Ulrich.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.048